Penki parduodančių istorijų tipai. Kurį iš jų norėtumėte įdarbinti savo versle?

2020-11-13

Gyvename ypač konkurencingoje idėjų rinkoje ir kiekvieną dieną praverdami duris į verslą ar pardavimus, sutinkame visą eilę įvairiausių idėjų bei pasiūlymų. Kas dar šiandien patraukia mūsų pavargusią akį nuo informacijos srauto? Kaip dar galime šiame technologijų amžiuje išsiskirti iš konkurentų? Kaip dar efektyviau pristatyti ir parduoti savo idėją? Tikiu, kad turite arba nuolat ieškote atsakymų į šiuos iš pirmo žvilgsnio (ne)paprastus verslo klausimus.

Ar kada nors pagalvojote, kokią įtaką galime padaryti savo verslui (pardavimams) įvaldę istorijų pasakojimo meną?

Taigi, nuo ko pradėti? Pradėkime nuo to, kad kad yra penki PARDUODANČIŲ ISTORIJŲ tipai (aut. G. Ignatavičius):

  • kompanijos istorijos;
  • produkto (paslaugos) istorijos;
  • klientų istorijos;
  • asmeninės istorijos;
  • kitos istorijos.

Logiška, kad žinojimas palengvina ir praktinį pritaikymą. Pastaruosius 5 metus visą savo dėmesį sutelkęs į parduodančių istorijų metodo taikymą praktikoje, ne kartą įsitikinau, kad labiausiai žmones veikti įkvepia istorijos ir jų pasakojimas. Pasakojame, kad sudomintume. Pasakojame, kad informuotume ir atskleistume vertę. Pasakojame, kad įkvėptume žmones veikti.

Ilgai ieškojęs savo versle galimybės išsiskirti iš konkurentų, efektyvesnių įrankių greičiau ir lengviau parduoti bei pabrėžti savo ekspertiškumą, konkurencingoje idėjų rinkoje išlikti ir veikti sėkmingai, pasitelkiau parduodančių istorijų galią. Istorijos padeda atkreipti kliento dėmesį, sukuria ryšį ir (pa)skatina klientą veikti.

Istorijos, kurios (ne)padeda parduoti.

Į ką vertėtų atkreipti dėmesį? Kuriant parduodančias kompanijos istorijas rekomenduočiau akcentuoti ir pabrėžti savo kompanijos, verslo ar vykdomos veiklos prasmę (pvz. misiją ir/ar vertybes). Dažnai sutinkama problema yra ta, kad klientams pasakojame sausą kompanijos įvykių chronologiją. Tai nuobodu. Produktų (paslaugų) istorijose reikėtų pasakoti apie problemas, kurias sprendžiame ir apie rezultatus, kuriuos padedame klientams pasiekti. Dažną klaidą darome kalbėdami apie paslaugas, produktus ar sprendimus. Klientų istorijose vertėtų išryškinti ir pabrėžti bendrą kliento bendravimo ir bendradarbiavimo patirtį su jūsų kompanija, paslauga ar produktu. Asmeninėse istorijose dažnai pasigendu išmoktų pamokų, įgytos asmeninės patirties ir esminių akcentų, kodėl verta jus rekomenduoti kitiems klientams. Retas verslininkas ar pardavėjas, kuris geba su klientais kalbėti(s) ir apie neigiamą patirtį, padarytas klaidas. Kitose istorijose dažnai vyrauja su verslu (veikla) nesusieti pavyzdžiai, netikslingas humoras ir/ar legendos. Dažnai pastebiu, kad parduodančios istorijos tampa tik istorijomis, nes nėra aiškus istorijos tikslas. Nuolat ieškokime aktualios ir įdomios informacijos, kurią būtų verta papasakoti savo klientams.

Kuris parduodančių istorijų tipas aktualiausias Jūsų verslui?

Istorijos sukuria konkurencinį pranašumą.

Tai turėtų žinoti kiekvienas šiuolaikinis verslininkas, pardavėjas bei ekspertas. Kad taptumėme sėkmingesniais savo versluose (pardavimuose), turime išmokti ir (pa)tobulinti savo pasakojimo įgūdžius. Nuo 2015-ųjų metų padedu verslų savininkams, pardavėjams bei ekspertams išsigryninti ir įdarbinti parduodančias istorijas taip, kad lengviau pritrauktumėte naujų klientų, gautumėte daugiau pardavimų, (su)kurtumėte išskirtinę patirtį ir ilgiau išlaikytumėte savo klientus.

Atraskite ir išmokite pasitelkti parduodančių istorijų galią savo versluose, pardavimuose ar ekspertinėje veikloje. Reikia pagalbos? Susisiekime.

Parduodančių istorijų!
Gintaras Ignatavičius, StorysellingLAB klubo įkūrėjas

Visos naujienos

© 2021 Mokymų akademija, MB | Privatumo politika

×

Turite klausimų?