Pokalbis su vadovu, kuris įstrigo ilgam

2020-10-01

Kiekvieno vadovo užduotis užauginti savo kolegas, darbuotojus taip, kad jie galėtų pasiekti geresnius rezultatus ir vienas iš populiariausių vadovų pasirinkimų – pokalbiai su darbuotojais. Kažkada, tik žengiant pirmuosius žingsnius pardavimuose, įvyko pokalbis su vadovu, kuris įstrigo ilgam. Naujoko pirmųjų mėnesių rezultatai buvo labai vidutiniai ir manęs tai nedžiugino, nes matant kolegų sėkmę ir rezultatus norėjosi greičiau juos pasivyti ar būti nors kažkiek arčiau jų. Maždaug dar po mėnesio rezultatams negerėjant pasiprašiau į pokalbį su vadovu į kurį atėjau susirašęs savo eilę priežasčių kodėl rezultatai būtent tokie.

Pokalbis truko apie 30 minučių. Vadovas nei karto nepasakė nieko blogo ar vertinačio, iš jo sklido palaikymas ir skatinimas ieškoti sprendimų, klausimais ar įžvalgomis nukreipiant dėmesį į galimybių pamatymą ir veiksmų planavimą. Aš atėjau su daugybe priežasčių ir įsitikinimų, kad rezultatas yra toks, nes yra tokios ir tokios priežastys, o pokalbio metu pasikeitė požiūrio kampas nuo priežasčių ir problemų į siekiamą rezultatą ir sprendimų paieškas. Aišku, kad po pokalbio buvau kaip ant sparnų.

Atrodo nieko ypatingo – tiesiog pokalbis, tačiau koks jo poveikis.

Dabar aiškiai žinau, kad ugdantys pokalbiai turi savo struktūrą, kad svarbu yra sukurti santykį paremtą pagarba, atvirumu, pasitikėjimu, kad rekomenduojama susilaikyti nuo vertinimų ir etikečių klijavimo, kad reikia tiksliai apibrėžti sprendžiamą klausimą ir skatinti kolegos mąstymą ieškant sprendimo. O tada tai buvo nauja patirtis, kuri paskatino domėtis koučingu.

Man koučingas tai, konsultavimo metodas, skatinantis klientą apmąstyti esamą situaciją, nusistatyti tikslus ir susidaryti veiksmų planą pokyčiams. Ir nors darbo vietoje profesionalaus koučingo santykio tarp koučo ir kliento pasitaiko rečiau, koučingo nuostatos, požiūris, įgūdžiai ir įrankiai lengvai perkeliami į praktiką ir padeda įtraukti darbuotojus į sprendimų priėmimą bei įgyvendinimą. Kiekvienas pokalbis, kurio metu ieškoma sprendimų praeina šias stadijas: kontaktas – pokalbio dalyviai susiderina savo matymus, kontraktas – apsibrėžiama pokalbio tema ir siekiamas pokalbio rezultatas, galimybių ir sprendimų paieška – dėmesio sutelkimas į tai kaip galima pasiekti norimą rezultatą, kokių resursų tam reikia, veiksmų planavimas – sudaromas veiksmų ir atskaitomybės planas, pasidžiaugimas pasiektu rezultatu ir įsipareigojimas veikti – pokalbio pabaiga, kurios metu reziumuojama kas pasiekta ir nuspręsta bei pasidžiaugiama už tai. Lengva sutikti su tuo, kad pokalbiai, po kurių jautiesi įkvėptas ir įsipareigojęs yra vertingi ir auginantys, todėl kiekvienam vadovui rekomenduoju augti pačiam, kad galėtų padėti augti kitiems.

Įkvepiančių ugdymo pokalbių!
Andrius Jarašiūnas, mokymų treneris, koučingo specialistas

Visos istorijos

© 2024 Mokymų akademija, MB | Privatumo politika

×

Turite klausimų?