Tikra istorija „Vertė kvadratu“ arba dvigubas istorijų pasakojimo poveikis

2025-03-13

Leiskite Jus pakviesti į tikrą istoriją, kuri liudija mano, kaip storyselling’o pradininko Lietuvoje, misiją kurti ir pasakoti istorijas taip, kad jos sugrįžtų atgal kitų žmonių lūpose. Kitaip tariant, kad mūsų istorijas mums patiems pasakotų mūsų klientai. Tai vadinu aukščiausia pardavimo nepardavinėjant meistryste arba istorijų rinkodara, kuri veikia. Esu tikras, kad šioje istorijoje rasite naudingų įžvalgų, kurios įkvėps ir Jus leistis į vertės pardavimo strategijos per istorijas kelionę. Pasakoti ar (ne)pasakoti? Mano atsakymas, regis, labai lengvai nuspėjamas. Leidžiamės į šią istoriją?

„2024 m. gruodžio 30-ąją kartu su šeima leidome laiką namuose. Pamenu, buvo vėlyvas rytas, kuomet kartu su žmona Ingrida planavome, kaip sutiksime naujuosius metus, nes buvome nusprendę juos sutikti namuose. Suskambo Ingridos mobilusis telefonas. Buvau kitame kamabryje. Iš pokalbio supratau, kad tai naujo kliento skambutis dėl mokymų. Ramiai lankstydamas ir dėliodamasis į lentynas išskalbtus bei išdžiovintus rūbus, staiga išgirdau gardų Ingridos juoką. Mane akimirksniu suintrigavo tas pokalbis su klientu telefonu. Išgirdau Ingridos pažadą klientui, kad valandos bėgyje jis sulauks mano skambučio tolimesniam idėjų pokalbiui, tačiau man buvo labai smalsu, kas sukėlė jos tokią emociją ir tokį gardų juoką.

Padėjusi telefono ragelį, Ingrida atsigręžė į mane, plačiai nusišypsojo ir tarė:
– Jūs ta pati Ingrida, kuri lyginote Gintarui baltinius į pirmąjį darbo pokalbį?!
Mane dar labiau suintrigavo. Ingrida su šilčiausia šypsena trumpai pasidalino, kad klientui labai patiko Mokymų akademijos interneto tinklapyje išgirsta istorija apie papildomą mylią sėkmei. Šypsojomės abu. Supratau, kad turiu užduotį susisiekti su klientu telefonu.

Kadangi aš nemoku dirbti iš namų, pasiūliau Ingridai trumpam nuvykti į ofisą, juolab, kad ji jame buvo palikusi ir savo kompiuterį. Aš paskambinau naujam klientui ir, turiu prisipažinti, kad pokalbio metu darsyk netekau žado.
„Gintarai, dėkoju už jūsų skambutį. Jūsų interneto tinklapyje mane labai sudomino jūsų pasakojamos ir publikuojamos istorijos. Žinau, kad sukūrėte pirmąjį klientų aptarnavimo (ne)standartą Lietuvos kredito unijoms, skaičiau įkvepiančią istoriją, kad dirbote su „Viada“, kuri šiais metais buvo pripažinta geriausiai savo klientus aptarnaujančia kompanija šalies degalinių sektoriuje. Mane labai „užkabino“ jūsų filosofija ir nestandartinis požiūris į klientų aptarnavimą.“ – entuziastingai ir įkvepiančiai klientas dalijosi savo įspūdžiais.

– Oho, kiek jūs daug žinote apie vertę, kurią kuriu klientams.“ – stebėjausi telefonu.
– Ir tos istorijos, kurias pasakojate savo Mokymų akademijos interneto svetainėje, ne tik sudomina jas perskaityti, bet tuo pačiu metu galima iš jų ir mokytis. Jos kuria dvigubą vertę.
– (Ne)paprastas Ačiū! – plačiai šypsojausi.
– Mes esame nedidelė klinika, teikianti odontologijos ir šeimos medicinos palsaugas. Ar jums būtų įdomus klientų aptarnavimo mokymų projektas mūsų klinikai? – ramiai paklausė jis.

Pokalbio metu sutarėm, kad iškart po naujųjų sugrįšiu su galima vertės pasiūlymo idėja ir preliminariai rezervavomės sausio 10 dieną galimai mokymų sesijai. Kartu su Ingrida grįžom namo ruoštis naujųjų metų sutikimui. Laimingi buvome abu.“.

 

Dvigubas istorijų pasakojimo poveikis

„Vertė kvadratu“ – būtent taip pavadinau šią tikrą ir išties (ne)paprastą istoriją, kurią klientas padovanojo man. Beje, turiu prispažinti, kad visada svajojau pasakoti istorijas, kurios įkvėptų skaitytojus (klientus) mokytis. Juk tokia mano, mokymų trenerio, misija: įkvėpti žmones mokytis. Esu laimingas, nes mano kuriamos ir pasakojamos istorijos Mokymų akademijos tinklapyje, kuria skaitytojams (klientams) vertę. Regis, istorijos ne tik kuria klientams vertę, bet jos juos įkvepia ir moko. Ir dar didesnis džiaugsmas, kad mano asmeninė istorija „Papildoma mylia sėkmei“ atlydi dar vieną naują (jau devynioliktąjį) klientą į mano verslą. Istorija, mums net nesusitikus su klientu, kuria emocinį ryšį su juo. Joje klientas ne tik ima domėtis mano kuriama verte, bet į ją jis įsitraukia, netikėtai identifikuoja Ingridą, kuri išties tuomet lygino man baltus baltinius į pirmąjį mano darbo pokalbį telekomunkacijų bendrovėje. Ir čia atsiskelidžia tas dvigubas parduodančios istorijos (angl. storyselling) poveikis, istorija ir moko, ir padeda parduoti. Štai kur slypi toji istorijų vertė kvadratu. Regis, galiu drąsiai teigti, kad mano kuriama istorijų rinkodaros vertė daugina vertę. Ir mažiausiai iš dviejų.

2025 m. sausio 2 dieną skraidinau klientui galimą mokymosi sprendimo idėją. Sausio 10 dieną įvyko pirmoji mokymosi sesiją, kurioje kartu su šaunia odontologijos ir šeimos medicinos paslaugas teikiančia klinikos komanda leidomės į paciento patirties bendrakūros kelionę nuo balto popieriaus lapo. Mokymosi kelionė tęsiasi. Jau yra kuo pasidžiaugti. Šių metų gegužę istoriją tęs pirmasis klientų (pacientų) aptarnavimo nestandartas ir medicinos srityje veikiančioje klinikoje. Tai bus jau trečiasis Mokymų akademijos (bendrakūros formatu) kartu sukurtas klientų aptarnavimo (ne)standartas rinkoje. Ir žinoma, (ne)standartinis mokymosi projektas, į kurį man naują klientą atlydėjo mano istorijos ir jų kuriama vertė. Išties įkvepiantis jausmas, kad klientas tau pasakoja tavo istorijas ir jų kuriamą vertę. Linkiu tai patirti kiekvienam! Kad jūsų istorijos sugrįžtu jums atgal jūsų klientų lūpose!

Kokią numatomą vertę norisi palikti ir Jums šios istorijos atomazgoje?

2024-aisiais daug, labai daug kūriau (išleidau istorijų užrašinę, užbaigiau savo antrosios knygos rankraštį, sukūriau metodinę parduodančių istorijų generavimo priemonę įmonėms, parašiau 30 naujų sentencijų portalui sentencijos.lt, sukūriau dvi naujas storyselling’o mokymų programas ir įtraukiančią storyselling’o valandą įmonėms), kad 2025-aisiais mus visus kartu lydėtų vertė kvadratu. Metas vilktis savo naują žalią kostiumą ir leistis į įkvepiančius susitikimus su įmonių pardavimų (klientų aptarnavimo) komandomis.Leidžiamės į vertės pardavimo strategiją per istorijas Jūsų komandoje? Esu šalia vienos istorijos (+37061460606) atstumu.

Su įkvepiančiais linkėjimais sėkmei, Gintaras Ignatavičius
Storyselling’o pradininkas Lietuvoje

#StorysellingAptarnavime

Visos istorijos

© 2025 Mokymų akademija, MB | Privatumo politika

×

Turite klausimų?